Kontakta oss
Koppling till servern förlorad

För att du ska kunna följa budläggningen på ett rop så måste din webbläsare ha koppling till servern hela tiden. Om det inte finns så är det inte säkert att du ser den senaste informationen.

Om du får en varning om att "kopplingen till servern verkar ha förlorats" så kan det bero på flera orsaker. Nedanstående åtgärder löser de flesta problem. Gör de i ordningen uppifrån och ner:

  1. Ladda om sidan - Detta löser de flesta problem
  2. Stäng alla utom en flik med tovek.se - Om det finns många flikar från tovek.se öppna kan alla anslutningar bli upptagna till din dator.
  3. Starta om webbläsaren - Stäng ner webbläsaren helt och hållet och starta den igen.
  4. Prova i en annan webbläsare - En vanlig webbläsare som fungerar på alla enheter är Chrome
Vilken webbläsare ska jag använda?

Mycket av upplevelsen på tovek.se styrs av webbläsaren, så det är viktigt att den fungerar som den ska. Vi kollar hela tiden av så sidan fungerar på de mest använda webbläsarna. (Statistik om mest använda webbläsare finns här)

Oavsett vilken webbläsare du använder är det viktigt att se till att du använder senaste versionen av den. Ofta kan man ställa in så den automatiskt uppdaterar till senaste versionen. På följande sida kan du kolla av om webbläsaren är up-to-date: https://www.whatismybrowser.com/

LÄS MER: * Internet Explorer

Javascript inte aktiverat

Om du får ett meddelande om att javascript inte är aktiverat så är det för att upplevelsen på sidan kommer att vara begränsad.

När javascript är aktiverat kan buden och tiden kvar uppdateras i realtid. Sidan fungerar utan det och du kan lägga bud men det kommer vara svårare att ha kontroll på vad som händer när tiden håller på att ta slut.

Vi rekommenderar därför starkt att aktivera javascript. I de flesta webbläsare kan man göra det för enskilda sidor om man inte vill aktivera det för alla sidor på internet.

Internet Explorer

Om du använder Internet Explorer som din webbläsare så är det bra att veta att Microsoft rekommenderar att du uppdaterar till deras nya webbläsare Microsoft Edge.

Att ha en uppdaterad webbläsare är viktigt för din säkerhet och för att webbsidor ska fungera så bra som möjligt.

Här nedan har du en länk till Microsofts sida där du kan ladda ner och installera deras nya webbläsare:

https://support.microsoft.com/sv-se/help/17621/internet-explorer-downloads

LÄS MER: * Vilken webbläsare ska jag använda?

Problem med betalning

Om du inte kan genomföra betalning så kan det bero på flera olika orsaker - du kan alltid kontakta oss på 0346-48770 eller teknik@tovek.se men här nedanför finns några saker du kan kolla själv.

Betalning med Swish

  1. Kolla så du har tillräckligt hög beloppsgräns hos Swish.
  2. Kolla så det inte är några tillfälliga problem med Swish på: https://www.swish.nu/driftinformation
  3. Om din transaktion nekas är det enklast att kontakta din bank som kan se mer gällande ditt Swish-konto.

Betalning med kort

  1. Kolla så du har öppet för internetbetalning.
  2. Kolla med din bank om de har några tillfälliga problem med kortbetalningar. (Man brukar kunna söka på internet efter "Banknamn driftinformation" för att hitta information.)
  3. Om din transaktion nekas är det enklast att kontakta din kortutfärdande bank som kan se mer gällande ditt kort.