Kontakta oss
Hur beställer jag frakt / Vart ser jag att frakten är godkänd?

För att beställa frakt så ber du om ett fraktförslag. Vi räknar på ett förslag som du sen kan godkänna. När fakturan för objekten OCH frakten är betald så packar vi och skickar.

1. Be om fraktförslag

  1. Gå till KONTO > FRAKT
  2. Kolla att den adress du vill leverera till finns överst under Adresser, annars kan du lägga till den.
  3. Klicka på de fakturor du vill ha ett förslag på. 
  4. Du kan kryssa ur objekt du inte vill ha fraktade om du vill. Dessa får du hämta på vanligt sätt.
    OBS! Om objekten finns på flera orter kommer du få ett förslag per ort.
  5. Välj mottagaradress och skriv eventuellt meddelande.
  6. Klicka på SKICKA

2. Vi räknar på fraktkostnad

  1. Vi tar fraktförfrågningarna så snabbt vi kan och räknar på det bästa alternativet vi kan erbjuda. 
  2. Du får ett mail när vi har gett ett förslag.

3. Du kan godkänna (eller avslå) förslaget

  1. Gå till KONTO > FRAKT
  2. Längst ner finns Fraktförfrågningar i en lista. Klicka på SE FÖRSLAG
  3. Kolla att allt stämmer. Klicka på GODKÄNN om du godkänner frakförslaget
    OBS! Om du avslår får du hämta upp objekten på annat sätt.
  4. När du godkänner kommer det efter en stund skapas en fraktfaktura. När den (och fakturan för objekten är betald) så påbörjar vi packning och leverans. 
  5. De olika transportörerna meddelar dig om uppdateringar på din mail eller telefonnummer som du angivit på ditt konto.