Fakturan kommer efter att hela dagens auktioner är avslutade. Fakturan kommer som mail och läggs även till under fliken Fakturor.
Ni kan betala genom kortbetalning, Swish eller BankGiro-överföring. All information kring betalning kommer i mailet med fakturan.
Om ni har betalt via BG/Konto så tar det en arbetsdag innan vi ser pengarna och er faktura blir markerad som betald.
Vid betalning med kort så ska fakturan markeras som betald direkt efter genomförd betalning.
Om ni har betalat men fakturan inte står som betald. Vänligen kontakta oss på info@tovek.se eller 0346-48770.
Du kan betala med kort och Swish direkt under fliken ”Fakturor” efter ni loggat in. Du kan även betala via Bank-Giro 5069-4439. På fakturan ser ni ert OCR.
Det tillkommer en exp. avgift på 30kr + moms på varje faktura.
Den som är registrerad som användare av budgivande konto är också fakturamottagare av vinnande bud. Var därför noga med att ha rätt användare registrerad när ni bjuder.
Vid enstaka fall kan vi ställa om en faktura mot en kostnad om 200,- exkl. moms per faktura. Omställningen ska i så fall ske senast tre dagar efter originalfakturans utfärdande. Vi ställer inte om fakturor som redan är betalda. Ej heller från företag till privatperson eller tvärtom.
Notera att om företaget/personen som fakturan ska ställas på inte har ett konto hos oss så måste ett sådant skapas.
Om du inte kan genomföra betalning så kan det bero på flera olika orsaker - du kan alltid kontakta oss på 0346-48770 eller teknik@tovek.se men här nedanför finns några saker du kan kolla själv.
Betalning med Swish
- Kolla så du har tillräckligt hög beloppsgräns hos Swish.
- Kolla så det inte är några tillfälliga problem med Swish på: https://www.swish.nu/driftinformation
- Om din transaktion nekas är det enklast att kontakta din bank som kan se mer gällande ditt Swish-konto.
Betalning med kort
- Kolla så du har öppet för internetbetalning.
- Kolla med din bank om de har några tillfälliga problem med kortbetalningar. (Man brukar kunna söka på internet efter "Banknamn driftinformation" för att hitta information.)
- Om din transaktion nekas är det enklast att kontakta din kortutfärdande bank som kan se mer gällande ditt kort.