Kontakta oss
När kommer fakturan?

Fakturan kommer efter att hela dagens auktioner är avslutade. Fakturan kommer som mail och läggs även till under fliken Fakturor.

Hur betalar man?

Ni kan betala genom kortbetalning, Swish eller BankGiro-överföring. All information kring betalning kommer i mailet med fakturan.

Min faktura står inte som betald?

Om ni har betalt via BG/Konto så tar det en arbetsdag innan vi ser pengarna och er faktura blir markerad som betald.

Vid betalning med kort så ska fakturan markeras som betald direkt efter genomförd betalning.

Om ni har betalat men fakturan inte står som betald. Vänligen kontakta oss på info@tovek.se eller 0346-48770.

På vilka sätt kan jag betala?

Du kan betala med kort och Swish direkt under fliken ”Fakturor” efter ni logga in. Du kan även betala via Bank-Giro 5069-4439. På fakturan ser ni ert OCR.

Kan jag ställa om min faktura till en annan köpare?

Ja, det går bra men uppmanar dig att lägga bud med den användare som är köpare av objektet för att undvika detta.

Omställning av faktura debiteras med 100 exkl. moms per faktura. Omställningen ska ske senast tre dagar efter originalfakturans utfärdande. Vi ställer inte om fakturor som redan är betalda. Vi ställer heller inte om fakturor från företag till privatperson.

Notera att om företaget/personen som fakturan ska ställas på inte har ett konto hos oss så måste ett sådant skapas.

Problem med betalning

Om du inte kan genomföra betalning så kan det bero på flera olika orsaker - du kan alltid kontakta oss på 0346-48770 eller teknik@tovek.se men här nedanför finns några saker du kan kolla själv.

Betalning med Swish

  1. Kolla så du har tillräckligt hög beloppsgräns hos Swish.
  2. Kolla så det inte är några tillfälliga problem med Swish på: https://www.swish.nu/driftinformation
  3. Om din transaktion nekas är det enklast att kontakta din bank som kan se mer gällande ditt Swish-konto.

Betalning med kort

  1. Kolla så du har öppet för internetbetalning.
  2. Kolla med din bank om de har några tillfälliga problem med kortbetalningar. (Man brukar kunna söka på internet efter "Banknamn driftinformation" för att hitta information.)
  3. Om din transaktion nekas är det enklast att kontakta din kortutfärdande bank som kan se mer gällande ditt kort.