Kontakta oss
Hur beställer jag frakt/Vart ser jag att frakten är godkänd?

För att beställa frakt/ få ett fraktförslag så loggar ni in på hemsidan, går till fliken Fakturor och trycker på ”begär förslag” bredvid den faktura det gäller.

Ni kommer då få ett kostnadsförslag som ni ska godkänna minst 2 dagar innan avhämtningen.

Frakten är godkänd när ni erhållit faktura på fraktkostnaden. Glöm inte att kontrollera leveransadress och så att det alltid finns ett mobil nr.

Hur långa är era leveranstider?

Vi skickar alltid paketen efter att avhämtningen har varit på auktionen. Så senast 1-2 dagar efter avhämtningen ska era inköp vara påväg till er.

Hur levererar ni?

Vi skickar paket, halv- eller helpall. Även större objekt kan skickas i vissa fall.

Observera att vi inte kan erbjuda frakt från alla auktioner.

När skickar ni mitt objekt?

Vi skickar alltid paketen efter att avhämtningen har varit på auktionen. Så senast 1-2 dagar efter avhämtningen ska era inköp vara påväg till er.

Min frakt har inte kommit fram?

Vi skickar alltid paketen efter att avhämtningen har varit på auktionen. Så senast 1-2 dagar efter avhämtningen ska era inköp vara påväg till er.

Har det inte dykt upp ett par dagar efter det så kontakta oss på info@tovek.se eller 0346-48770.

RELATERAT: * Vara skadad vid frakt

Leveransinformation - avisering och lagerkostnad

Halv- eller helpall från PostNord

I fraktpriset ingår föravisering samt leveransavisering till mobiltelefon eller epost, med kollinummer för sökning på postnord.se.

Observera att pallar lagras kostnadsfritt 5 dygn hos Postnord, därefter debiteras lagerkostnad 192 kr/dygn.

Schenker

I fraktpriset ingår avisering till angivet telefon- eller mobilnummer innan lossning, då Toveks Auktioner AB ej betalar ev bomkörningskostnader. Leveransinformation mailas alltid i förväg till köparen, med lastdatum samt sändningsnummer, för sökning på dbschenker.se.

Ej mottaget gods får stå fritt på Schenkers terminal 3 dagar, därefter debiteras lagerhyra.