
Har du fått ett vinnarmail eller en faktura på ett rop? Läs nedan information om vad som händer nu.
Så snart ett rop avslutas skickas ett mail till den som har lagt det högsta budet. Notera att det oftast dröjer innan du får fakturan för ropet för innan fakturorna skapas så ska hela den auktion som ropet ingår i avslutas. Ibland pågår ju en auktion en hel dag och fakturan kommer först i slutet på dagen. Vinner du fler rop på samma auktion så kommer alla rop på samma faktura. Men du kan ändå förbereda saker innan fakturan kommit.
På alla rop finns information om avhämtning - alltså när och var du kan hämta ropet. Denna information finns med så snart ropet läggs ut för budgivning så vi förväntar att alla läst det innan de lägger bud. Om du inte kan hämta själv kan du skicka någon som hämtar det åt dig eller beställa frakt (om det går på det aktuella objektet).
I vissa fall kan vi ordna med avhämtning på annan tid - för att fråga om det är möjligt och boka en tid så kontakta den person som står som kontaktperson på det vunna ropet. Du hittar denna information inne på ropet under FRÅGOR.
För att meddela att någon annan hämtar eller beställa frakt måste det finnas en faktura så det står lite längre ner på denna sida.
HÄR KAN VI SKRIVA VAD SOM BEHÖVER GÖRAS I SAMBAND MED VUNNA FORDON
För att kunna hämta dina vunna rop behöver fakturan vara betald så se till att göra det så snart som möjligt. Under MINA SIDOR > FAKTUROR så kan du enkelt betala fakturan med kort/Swish/direktbetalning via Svea Pay. Har du problem med att betala fakturan maila faktura@tovek.se eller ring 0346-487 70.
Boka frakt
Om du du vill boka frakt kan du läsa mer om det på sidan: Frakt.